onsdag 7 november 2007

Vad hade du hetat?

Om det nu hade varit så att man fick bestämma namn själv och inte ens föräldrar, tror ni då att det funnits lika många Ragnar? Inget ont om det namnet, var bara tvungen att ta något exempel som inte står på min favoritlista ;p

Numera kan man heta Xxena och Tarzan utan problem och jag antar att det finns konstigare namn än så. Xxena är dock ganska coolt tycker jag faktiskt...

Personligen har jag inget problem med mitt namn Linda, det funkar, men den dagen jag får egna barn tror jag att de kommer namnges till något ovanligare än så. Kanske Jasmina eller Nilam, det är mina favvistjejnamn.

Vad hade du hetat om du fått välja helt på egen hand?

8 kommentarer:

Christoffer sa...

Mats-Gunnar hade jag definitivt hetat. Eller nåt annat fräsigt dubbelnamn.
Eller varför inte kombinera med ett dubbelnamn och ett efternamn som är ett förnamn.
Mats-Gunnar Otto ;)

Anonym sa...

Jag har alltid tyckt om Isabell, och det had ejag definitivt döpt mej själv till ;)

Anonym sa...

Det är ju inte klokt ... men Yasmine har jag alltid tyckt är ett vackert namn :-)

Anonym sa...

åh.. jag tar det som en komplimang :)

btw så hade jag nog velat heta Tindra, flora, Tuva eller Tova :P får ungarna heta i ställer ;)

Anonym sa...

Christoffer: Är du galen människa? *asg*

Anonym sa...

Emelie: Mm, det är vackert namn =)

Anonym sa...

Leila: Detta börjar nästan bli otäckt ;p

Anonym sa...

Ida: Tindra är lite av en favorit hos mig oxå faktiskt ;p