lördag 10 november 2007

I denna dröm försvinner timmarna...

Det är hur mysko som helst, men ibland kan tankarna försvinna i något svart hål och man liksom försvinner bort med fantasierna. Just nu är jag nog den vita kvinnan i boken "Den Vita Massajen", jag kan rent av känna dofterna och hettan från solen mitt i det djupaste Kenya där jag äntligen hittat mina drömmars kärlek.

Det är en underbar berättelse, jag har dock bara kommit halvägs in i boken och halvägs in i filmen, som för övrigt saknar allt vad svensk text heter. Men jag hankar mig fram på tyskan som talas.

Jag vet inte varför jag helt plötsligt dras till Kenya, men det gör jag. Antar att de flesta som läser boken kanske rent av blir lite skrämda och inte vill dit. Men jag ser äventyren, jag vill vara kvinnan som klarar allt trots att hon befinner sig i ett främmande land och får tampas med motsättningarna för att vinna sin kärlek till en svart man i bushen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket! Blev en fin dag!! För dej med hoppas jag! Natti!

Anonym sa...

Emelie: Jo vars... Snart ny vecka och nya utmaningar =)

Anonym sa...

Hej vännen! Den vita massajen är min favorit bok, och de två böckerna efter den också är då grymt bra. Det var ett tag sedan jag läste dem, men ska nog snart ge mig på dem igen. Filmen är med sååå bra, alla bilder i huvudet stämmer oftast med filmen och kenya är så vackert. Jag blev också jätte sugen på att åka till kenya efter jag läst böckerna och sett filmen, är det fortfarande... Trevlig måndag! Max fyller år idag så här blir det kalas med god mat och chockladkaka, mums. Kram Nadja

Anonym sa...

Nadja: Va?? Finns det en tredje bok oxå? Vill ha!

Anonym sa...

japp den andra heter "den vita massajens dotter" och den tredeje "resan tillbaka till den vita massajen". Ski bra är dem, du måste köpa dem ;)

Anonym sa...

Nadja: Tack för upplysningen!! En bamsekram till dig!