söndag 4 november 2007

Rätt eller fel? Nu är jag oxå med i alla fall...


Tjenis! Det är klart att även jag har fastnat för trenden och skaffat ett konto på Facebook. Det började med att Maximiliano tjatade på mig att jag skulle skaffa ett och det ena ledde till det andra. Till en början tyckte jag att det sög, men nu börjar det faktiskt bli lite spännande trots allt. Det är verkligen en dynamisk community som har alla möjliga och omöjliga funktioner. Man kan bli vampyr, påbörja kuddkrig, skicka videor eller bilder till varandra, skriva mail, skicka blommor, skapa kartor över vilka länder man besökt, gå med i klubbar... Ja, listan kan göras lång helt enkelt. Jag hänger där dock främst för att det är ett enkelt sätt att återfå kontakten med gamla vänner och även behålla den med de man har och sen på kuppen kan man ha tur att träffa en del nya människor. En trevlig sida helt enkelt! Jag är dock en inbiten Lunarstormare så det känns fel i hjärtat att bryta kontakten med den communityn. Att påstå att Facebook är bättre känns som att vara otrogen. I-landsproblem!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker iaf att facebook är bättre. Känns som det är så mkt smått på lunar.

Anonym sa...

Hahahah, ja man fastnar verkligen i Facebook-träsket ;) Jag var helt emot det förut men nu har jag ju min lilla sida... Ha en bra dag!

Christoffer sa...

Du har väl växt ifrån Lunarstorm Linda? ;)

Anonym sa...

Emelie Olsson: Hehe, sant... Men Lunar är trots allt det urspringliga, det som hängt med sedan man själv var fjortis ;p

Anonym sa...

Emelie Bartender: Mm, man borde inte börjat. Nu behöver man typ börja på avvärjning för att ta sig ur detta ;p

Anonym sa...

Chrsitoffer: Smutsar det ner mitt rykte om jag säger att jag fortfarande gillar Lunar? *skrattar*

Christoffer sa...

Det händer att man loggar in på lunar ibland och känner sig som en riktig fjortis, det sker dock mer sällan numer.

Anonym sa...

Christoffer: Det ligger lite i det faktiskt, får väl erkänna det *ler* Men ibland är det skönt att vara fjortis oxå ;p