tisdag 13 november 2007

Har ni svaren?

Då satt man här ännu en gång, datorn i knät och täcket uppdraget så bara överkroppen är synlig. Livet leker och allt har sin lilla gång. Snön har slutat falla, men kylan och vintern är påtaglig. Magen värker lite. Och som vanligt har jag suttit och filosoferat på lite saker...

1. Alma och jag hade ett smågräl igår, eller en diskussion kanske det heter. Hon menar på fullaste allvar att om en tjej vill ha en kille som egentligen behandlar henne dåligt så beror det på omognad från tjejens sida, medan jag menar att kärleken är blind och att när man är riktigt kär så accepterar man mer än man skulle gjort i vanliga fall. Vem har rätt?

2. Jag tycker det är piss av Kanal 5 att bara helt pötsligt ta bort Peking Express från sändningstiden klockan 20.00 på onsdagar. Numera ska det visas vid klockan 16.00 på lördagar. Utan förvarning liksom. Var det ingen mer än jag som faktiskt tyckte det var bra eller?

3. Vad är det som styr vad man gillar hos det motsatta könet egentligen? Vad är det som till exempel får Nina att tycka att Alen faktiskt har det lilla extra? Vi andra ser det ju inte ;p

4. Varför blir det alltid för lite eller för mycket dressing? Antingen kommer inget eller får man ut allt på en gång!

5. Varför kan inte jag trivas lika bra när jag är hemma i Sverige som jag gör när jag är ute och reser? Jag önskar att jag kunde vara den människan jag är när jag är borta, eller vad man nu ska säga ;p

6. Är det nån som har den där "swipe-funktionen" på sin dator? I have, but I don´t get it. Bruksanvisning för förvirrad smålänning tack!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka djupa frågor ;) På fråga 6 har jag ett förslag ialla fall.

Det är säkert nåt i stil med "Secure Wipe" Dvs den raderar din fil flera ggr för att den inte skall gå att återskapa. Raderar man en fil genom att slänga den i papperskorgen så kan man oftast återskapa den.

Anonym sa...

Chrsitoffer: Nä, jag menade den där funktionen som läser av dina fingeravtryck och sen kan man logga in genom det. Jag får det dock inte till att funka. Den vill inte riktigt köpa mina pekfingeravtryck ;p Och sen försökte jag ta bort den här funktionen helt, men det gick inte heller. Invecklat! Jag kan nog konstatera att min dator är mer avancerad än jag har behov för ;p

Anonym sa...

Den känner nog av att du är kriminell :D Appropå det, det är fantastiskt att du stavar mitt namn fel på samma sätt så många ggr. Det är nog nåt fel på dina fingrar :D

Anonym sa...

Christoffer: Haha, har jag gjort det förr eller? Stavat fel alltså. Mysko ;p

Anonym sa...

Gillar dina funderingar!!! HIhihi

Anonym sa...

Caroline: Tack ;p