fredag 2 november 2007

För klumpig för högklackat?

Jag är ingen kläd- eller skomänniska, men dessa högklackade saker föll mig verkligen i smaken. Jag som är kort behöver ta till vissa hjälpmedel för att nå högre höjder ;p Det finns så himla mycket fina pumps, högklackade skor och stövlar, det tråkiga är bara att fötterna håller på att verka sönder när man bär dessa underverk. Skulle jag kliva i de på bilden, så skulle jag troligtvis falla pladask framstupa eller åtminstone drabbas av sådan ömhet i mina små fossingar att de skulle åka in i garderoben illa kvickt igen (skorna alltså *ler*). Kan inte gå med sådana skor helt enkelt.

PS: Tro inte att jag är helt okvinnlig nu, jag brukar faktiskt ha en klack på typ samtliga mina skor. Men inte av denna storlek ;p

10 kommentarer:

Christoffer sa...

Är det kvinnligt med klack?

Anonym sa...

Christoffer: Ja! Eller?

Christoffer sa...

Eller? ;) Nä var mest en reflektion över att det kanske inte är helt självklart att höga klackar hör ihop med kvinnlighet.

Jag själv lägger ingen värdering i det har faktiskt aldrig riktigt tänkt på det.

Anonym sa...

Christoffer: Hehe, jag känner mig åtminstone mer kvinnlig med klackskor än typ gympaskor, det är då en sak som är säker ;p

Anonym sa...

Det är du och jag LInda! Jäkla knepigt att när man är som kortast har man svårast att gå i dessa skor...

Anonym sa...

Caroline: Tror du att vi kan anmäla oss till en intensivkurs? *skrattar*

Anonym sa...

Det hade jävla varit guld värt....men fan om det inte finns någon att tillgå så kommer vi får starta den själva och det förstår ju vi med hur det kommer gå....eller inte gå...hmmm....

Anonym sa...

Caroline: Haha, men vi skulle nog ha rätt kul på vägen ;p En fördel är ju att ingen annan skulle behöva se eländet *skrattar*

Anonym sa...

Vilka härliga skor! Jag har nå liknande men de här var mycket snyggare, vart får man tag på sånna?? Få inte för dig att jag är tjejjig av mig på ngt sätt nu men jag är skogalen trots att man oftast ser mig i mina sköna skate-dojjer ;)

Anonym sa...

Snygga skor, men du kan väl öva på att gå med dem. Övar man brukar de nog ordna upp sig med både balansen och hur länge man står ut att ha på dem.