tisdag 27 november 2007

Tjejsnack vecka 48 - Livsåskådning.

Här kommer veckans dos från Tjejsnack.

1. Är du religiös, på vilket sätt?
På mitt egna lilla sätt ;p Inte i form av att jag går i kyrkan varje söndag eller ber aftonbön varje kväll, men jag skulle ändå vilja påstå att jag är troende.

2. Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?
Övernaturliga krafter har en negativ klang hos mig, det får mig jämt att tänka på spöken och sånt. Vägrar att tro att det skulle finnas, mest för att jag aldrig skulle våga sova själv i så fall ;p Andligehet, ja varför inte? Tanken på att vi alla till exempel har en liten skyddsängel på vår axel är fin.

3. Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?
Tror man på att det existerar så har man sett, tror man inte på det finner man alltid en förklaring till allt. Jag velar mellan dessa två. Jag har känt vissa saker när jag varit hemma i mitt föräldrarhem och tydligen har min mamma oxå sett och känt samma sak. Vidare var jag med om en grej när jag var hos John när vi badade mitt i natten, men det jag såg den höstkvällen kanske bara breodde på fylla? Ni ser, förklaringar kan man alltid finna ;p

4. Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?
Det är otäckt! Inget är bra när det går till överdrift och det gäller religion också.

5. Vad tror du sker efter döden?
Man återförenas med sin nära och kära som tidigare har gått bort och ord som smärta och ondhet finns inte längre.

Inga kommentarer: