lördag 3 november 2007

A man´s playground in Thailand!

Inatt när jag ändå inte kunde sova tittade jag på en dokumentär som heter Bangkok Girl. Den visade hur en vardag kan se ut för prostituerade i Thailand. Jag blir nästan gråtfärdig av alla dessa västerländska män som åker dit för ett "fuck", kanske för att jag sett det på så nära håll när jag bott i Patong.

Många har frågat mig om sexhandeln märks av i Patong och svaret är ja. Tagiskt men sant. Jag tänker inte ljuga och försköna denna semesterort, prostitutionen är synbar överallt och Bangla Road i Patong är troligtvis en av de bartätaste gatorna i världen. På varje bar går det sedan minst en dansande tjej på bardisken (med ytterst få kläder om ens några) och ett par som agerar som "sällskapsdamer" för västerlänningarna som kommer. Sedan finns det de som arbetar utanför barerna, så kallade frilansare. De måste skaffa sina kunder på helt egen hand, men behöver å andra sidan inte dela sina intjänade pengar med varken barägare eller andra som "tussat" ihop dem med männen. Jag har dock aldrig sett skymten av barnprostitution någon gång under hela min tid i Patong. Vill bara klargöra det!

Men i alla fall, får ni chansen, så se denna dokumentär. Den speglar inte sexindustrin i Patong, men den är ungefärlig med den som existerar i Bangkok. Det är en skitvärld vi lever i, men ibland glömmer man bort det och behöver påminnas.

Här är trailern, inte på långa vägar lika bra som dokumentären. Men det är ändå ett smakprov. Äcklet till man som dyker upp i början av trailern är lärare på en internationell skola sedan fem år tillbaka. Jag hade hoppats på att han enbart var en lodis från England som inte kom i närheten av andra människor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Happy Halloween på dej med! Hemskt det där med sexhandel i världen!

Anonym sa...

Emelie: Yes, it is!