torsdag 22 november 2007

Tjejsnack vecka 47 - Barndomen.

Här kommer veckans dos av frågor från Tjejsnack.

1. Vad är ditt allra första minne?
- Jag vet faktiskt inte vilket som är mitt första minne, har dock några ögonblick som jag minns från treårsåldern. Kommer bland annat ihåg att jag satt i min farmors knä och att hon sjöng för mig ur en röd sångbok.

2. Hur såg din familj ut? Ja, inte till utseendet då förstås ;)
- Växte upp med min mamma och pappa och hunden Frida. Senare köpte vi ytterligare en hund, Emma, samt ett marsvin som hette Teddy. Efter att min pappa gick bort när jag var tolv gifte min mamma om sig och min halvbror Anton kom till.

3. Vad gillade du att göra när du var liten?
- Precis nu som då så var jag ganska lugn, lekte nog mest med dockor och spelade spel. Brukade även leka affär och bensinmack med Sara ;p Sedan var det ganska mycket lekande på lekplatsen också *ler*

4. Hur skulle du beskriva dig själv som barn?
- Nyfiken och snäll, otroligt pedantiskt redan som liten. Ville att målarböckerna skulle vara perfekta, inte någon färg utanför linjerna. Var i övvrigt ganska tyst, men skojfrisk och busig i nära vänners sällskap.

5. Finns det några händelser som format dig till den du är idag?
- Räknas man som barn när man är tolv? Antar det va... I så fall så kan jag säga att händelsen från när man pappa gick bort har format mig i alla högsta grad. Jag fick bli vuxen tidigare än många andra på gott och ont.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var det en Shell mack ni hade då? ;)

Anonym sa...

...undrar om det är målarböckernas fel att man blev pedantisk???

Anonym sa...

Christoffer: Haha, det skulle du bra gärna vilja veta va ;o)

Anonym sa...

Caroline: Hehe, jag skyller allt på dem, precis allt är deras fel!!!!!