lördag 13 oktober 2007

Vad är det som händer?

Jag trodde att dödmisshandeln i Stockholm och dödsskjutningen av en ung kille i moppegänget i Rödeby skulle räcka för ett tag, men nu finns min hemkommun på Aftonbladets förstasida och det är ingen rolig läsning. En kille på 17 år har blivit våldtagen av ett tjejgäng och innan dess hade han blivit misshandlad samt hotad på Lunarstorm. Min kusin som är i samma ålder berättade även om en stor fest i Torsås som hade urartat fullständigt igår, en kille hade helt tappat fattningen och det hela hade väl mer eller mindre spårat ur. Minns inte att det var så här när en annan var i den åldern, känns som allting blivit råare... Eller har man bara förträngt en massa?

Det enda jag kan komma på som jag varit med om som känns otäckt från tonårstiden, det var när jag och min kompis skulle på efterfest i Grekland. När vi kom till den här "privata" festen var det två nakna killar som hade en kamera i högsta hugg och filmade en annan kille som satte på en helt nerdrogad tjej. Det känns dock som att det vara var en piss i havet med tanke på allt annat man hör nu för tiden.

Har ni varit med om någon misshandel eller liknande i er närhet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

...man orkar snart inte ta in mer skit alltså... dock tycker jag det inte är så chockerande, eftersom jag tyckte det hände en hel del sådant när vi gick i skolan också...och det trappas knappast ned...så himla sorgligt är det...

Anonym sa...

Caroline: Mm, det kanske var en del då oxå. Men det känns som allt blivit värre nu, råare klimat. Häromdagen satt det ett gäng 12-åringar på bussen och pratade om oralsex, de verkade veta mer än mig. Det kanske i och för sig säger mer om mig än dem ;p

Anonym sa...

Shit...Linda skärp dig nu för fan! Har du vägarna förbi kristianstad på fredag så har jag sexparty inkl. sexfrågesport. Kan det va någe?

Anonym sa...

Caroline: Asgarv, ingår det en manlig strippa oxå så är det taget!