onsdag 10 oktober 2007

Ibland önskar man att man inte hade hört vissa saker!

Har precis lyssnat på ChristerP3 där dagens ämne var konstiga eller ovanliga jobb. En lyssnare ringde in och berättade om när hon jobbade på någon form av ålderdomshem, där hon speciellt tog hand om en kvinna som hade problem med ringmusklen. Detta resulterade i att varje gång den här gamla kvinnan hade varit på toaletten så "ramlade" en del av hennes ändtarm ut genom analöppningen. Vårdarens uppgift var då att stoppa tillbaka denna in i henne. Behöver jag säga mer? Urk, tvi, blää... Ja, ni förstår poängen! Mår man illa eller vad? Men framför allt stackars gamla tant!

Nä, nu blir det till att slita häcken av sig ytterligare några timmar innan man får gå hem. Ska jobba över ikväll *suckar* Har skitmycket att göra, men men... Det är bara till att bita ihop.

Ska ringa Jhonny när jag kommer hem, har inte hörts på två dagar. Är rekord på ganska länge. Måste verkligen försöka dra ner på allt telefonpratande, annars får jag nog börja extraknäcka för att kunna finansiera alla Thailandssamtsal. Suck! Har pratat lite med Annelie om det här med visumregler nu i alla fall, eller rättare sagt har hon frågat sin son som numera är gift med en thailändska. Jag skulle verkligen vilja att Jhonny kunde komma hit, vill visa honom min del av världen också. Men det är många saker som sätter käppar i hjulet just nu. Eller så är det bara jag som inte vågar hoppas att det faktiskt ska ordna sig. Rädd för att det ska skita sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, det var snällt sagt! Hur hittade du till mig? Jag har ju inte jobbat så hårt med att "sprida" mina journalanteckningar. Än. Kunde vara intressant att veta...

Anonym sa...

Terry: Jag tror jag hittade dig i någon bloggportal, minns dock inte vilken =)