tisdag 16 oktober 2007

Bara en håla för rasister?

Jag har hoppat runt lite bland bloggar ikväll, läst lite här och lite där. Tyvärr har jag hamnat på mer än en som beskrvit problemet med Karlskrona och dess lilla näste av nazister, bland annat gick detta att läsa om på Svenssons blogg. Han har uppmärksammat hur extremt våld och högerextremism ofta hänger ihop och tagit Karlskrona som exempel. Kanske är det så, men det tråkiga i det här är att de få bloggar som faktiskt skriver nåt om Karlskrona ska behöva ta upp sånna här tråkiga saker. Jag vill läsa bloggar som handlar om den vackra skärgården här eller som beskriver någon positivt med staden, vad som helst. Men inget mer nazistsnack, snälla. Jag vill åtminstone inte att Karlskrona ska behöva stå i symbios med nazism och rasism. Det finns mycket mer här, jag lovar!

Inga kommentarer: