söndag 21 oktober 2007

Haunted by the past

Många tankar och minnen har krypit fram den senaste tiden. En del av dem gör väldigt ont, de kan rent av få mina ögon att tåras. Andra får min mun att le som den kanske aldrig har gjort. Jag finner ingen ro.

Är ständigt trött numera. Trött till såväl kropp som själ. Min hjärna arbetar mer eller mindre för högtryck. Försöker att fly från det som var, samtidigt som jag försöker gå vidare mot nya mål och drömmar.

Tankar, känslor, svek, minnen, bilder och ord... Allt far omkring och de mest konstiga sakerna kan få mig att minnas mitt förflutna. Önskar att det fanns en avstängningsknapp som verkade för all framtid.

Tänk att vissa människor i vår närhet kan ha sådan påverkan på oss. Det räcker med ett litet ord, telefonsamtal, vinkning eller sms och sen är allt åter i rullning. Vissa känslor förföljer mig oavsett vad jag gör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haunted by the past....ja du...det är så lätt att hamna där...oavsett hur mycket man bestämmer sig för att släppa så återkommer det alltid. Tills man fattar meningen med hela det förflutnas görande till NU.

Anonym sa...

Caroline: Sant, sant, sant!!