söndag 7 oktober 2007

Boktips!

När jag var i Bangkok köpte jag denna bok, Bara 13, så jag tänkte äntligen ta mig i kragen och läsa ut den under dagen. Ska åtminstone beta mig igenom några kapitel, den kräver dock viss koncetration när man läser då den inte är skriven som skönlitteratur utan mera som en faktabok, där författaren berättar om sitt liv som prostituerad. Som titeln säger var hon bara 13 när hon började jobba för att försörja familjen och det var på så sätt hon hamna inom sexbranchen. Läs den om ni får möjlighet, det kommer ge er alla en helt annan syn på prostituation. Och kanske även en annan syn på Thailand och dess kvinnosyn. Jag får ger vidare recension när jag är klar. Har ni några andra tips på bra böcker? Gillar verklighetsbasserade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jpod kan du köpa som bok. Den köpte jag och den är så jävla kul haha

Anonym sa...

Rafael: Vad handlar den om?