onsdag 24 oktober 2007

Babbel...

Försöker komponera nåt intressant här inne på bloggen, men det känns som jag inte hittar någon riktig inspiration.

Köpen av kort är klara.

Jag har helt glömt bort kyckligen i kylen. Kom på nyss, att man bör äta upp den annars börjar den lukta och bli dålig. Vill inte åka på samonella ju.

Imorgon vid denna tiden kommer jag antagligen packa. Eller så sitter jag i soffan och myser med en kopp te. Det vet man aldrig, kan sluta hur som.

Jag måste verkligen städa. Tycker inte om att dammsuga.

Det är kallt ute, fryser varje dag när jag är utomhus numera.

Och skumt. När slutade det att vara ljust när man vaknar? Hur mycket är klockan egentligen? Även kvällarna försvinner. Nyss sken solen, men nu är det nattmörkt jämt. Eller? Mina persienner är typ nästan jämt nere. Jag vill inte att folk som går förbi ska ha värsta insynen till mig. Egentligen vill jag inte att någon ska se mig. Jag känner för att vara osynlig ett bra tag framöver.

Min halvbror berättar att man gör tandkräm från nåt skum i grottorna. Synd att jag inte har samma fantasi som honom. Annars hade jag kunnat bli författare.

Lars Winnerbäcks texter är bra. Jag lyssnar egentligen inte på honom. Jag är lite rebellisk mot mig själv just nu. Förut hatade jag Winnerbäck, av ren princip. Nu lyssnar jag i smyg på hans textrader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag menar "Winnerbäck är den enda sanna terapin här i världen" Hans senaste skiva bäst av dem alla...men kräver ett par lyssningar innan man tycker det.

Anonym sa...

Caroline: Tack, jag ska inte ge upp då ;p