söndag 9 september 2007

Zlatte är kung!

Nog känns det så alltid, Zlatan var grym igår. Tyvärr var Danmarks målvakt det också. Men 0-0 mot Danmark får nog ses som en vinst ändå. Vi var visserligen värda en storvinst, men ändå. Nu vore det väl självaste den om vi inte kommer till EM. Go Sweden!! Tänk att jag som är så opatriotisk som man bara kan bli har ett sånt stort hjärta för vårt lilla land när det kommer till sport. Då är det den svenska flaggan som plockas fram, nationalsången skruvas upp och jag sjunger med för fulla halsar och oavsett vad eller vem som gjorde si eller så så är det de svenska idrottmännen som alltid har rätt. Ha, mysko det där ;p Men det är väl så när man lever sig in i nåt, det är samma sak när man sitter på läktaren på Fredriksskans och ser Kalmar FF, då jävlar (ursäkta) är det Kalmar som är centralpunkten och alla andra spelare från alla andra klubbar, till och med Henke Larsson, är totalt värdelösa och motbjudande.

Betyder detta månne att jag har huligantendenser?


Haha, jag tror det är lugnt faktiskt. Jag överdriver en aning, men logiken förvinner en del och jag tänker med hjärtat och i det råkar både Zlatan och det svenska fotbollslandsslaget finnas och sen lite Kalmar FF dådå. Och jag kan liksom inte gå och vara otrogen, det bär emot ;p Men det är klart, skulle italienska spelarbussen råka hamna utanför min lägenhet av en slump så skulle jag ju inte direkt vara sen att bjuda dem på en kopp kaffe. Naturligtvis bara för att spionera... Ja, på derar spelarupplägg alltså, inte på deras kroppar eller så ;p Host!

2 kommentarer:

RafaeL sa...

"Zlatte" ? ZLATAN var riktigt bra igår =)

Anonym sa...

Raffe: Det är så jag brukar kalla han när han kommer till mig om natten ;p Just kidding! Bra match var det i alla fall, synd att det inte blev några mål bara.