torsdag 6 september 2007

Krossa språkbarriärerna!

Ibland värmer vissa sms mer än andra... Jag träffade en jättesöt vän i Thailand, vars namn är Nurin eller bara B som han brukar kallas. Hans engelska är jättedålig och han har en typisk sån där thailändsk dialekt som man brukar skämta om. Tomorrow blir tomollow och rice blir lice osv. Ibland säger han he för she, men vad sjutton gör det? Jag förstår ju vad han menar. Jag till och med tycker han är supersöt trots att han skriver på thailändska när han skickar sms: "Hello! We miss you. Maak maak and love... Rinda na na." Maak maak råkar jag faktiskt veta vad det betyder men knorren på slutet har jag ingen aning om, men jag svarar väl honom på engelska och lite svenska och fortsätter glädjas över att jag har funnit en sån underbart fin vän.

Någon som kan thailändska? Hör av er i så fall ;p

Det ska även sägas att Nurin och jag tillsammans med en killkompis till honom var på en karaokebar där thailändsk musik spelades och jag lyckades faktiskt sjunga med. Slå det om ni kan ;p För min del skulle aldrig några ynka språkolikheter göra mig rädd för att ta kontakt med människor från andra länder. Olikheter är spännande! När jag skulle åka hem från Thailand pratade Nurin och jag rent av i telefon i över en timma trots att han egentligen inte kan engelska, men allt funkar kära vänner. Finns viljan så går allt, sms gör en alltid lycklig dessutom ;p Smsfreak!

Inga kommentarer: