tisdag 25 september 2007

Tjejsnack vecka 39 - Sommaren 2007

Har märkt att typ alla bloggare är med i Tjejsnack, vilket tydligen går ut på att man ska svara på fem frågor i veckan. Tänkte att jag inte skulle vara sämre, så jag får väl haka på trenden ;p

1. Vad minns du mest (förutom regnet) från sommaren 2007?
- Jobbade hela juni och juli, vilket var helt okej då vädret ändå var kasst som sagt. När väl semestern kom så åkte jag upp till John i augusti, och tyvärr så sket sig mycket vid det besöket, men det är en annan historia. Strax därefter drog jag dock till Malaysia, Singapore och Thailand, vilket gjorde att livet åter kändes kul att leva. Det var sommaren i korta drag ;p

2. Har du haft en skön sommar? Motivera gärna!
- Den hade sina stunder, kan ju inte precis påstå att jag inte hade det skönt när jag satt på Patong Beach med en dricka i handen och Nurin som sällskap ;p Hade dessutom många roliga stunder med Elisabeth i Kuala Lumpur. Det var grejor det. Var även kul att återse gamla vänner som Mona och Michaela, var minst sagt skön stämning *ler*

3. Har du rest något, var? Eller stannat på hemmaplan?
- Har väl redan svarat på denna antar jag, men bortsett från Asienresan så var jag även och hälsade på Dayana i Stockholm under ett par dagar. Dessutom var jag i Göteborg i början av sommaren tillsammans med mamma, Stefan, Anton samt min morbror, hans fru och min tjejkusin. I övrigt var jag nog mest på hemmaplan, tyvärr. Älskar att resa ju!

4. Är det viktigt för dig att ligga på stranden och få fin färg?
- Nej! Min hy är väldigt ljus och jag tål inte solen för fem öre, jag har accepterat mitt öde. I´m a blekfis ;p Men jag ska säga er, så fort man kommer till södra Europa så anses det som exotiskt att vara blek, det är min tröst ;p Synd bara att man bor i fel land *skrattar* Brun utan sol är min räddning när det krisar alltför mycket, vilket händer då och då.

5. Vad är din favoritsyssla på sommaren?
- Resa! Det spelar ingen roll om det är inom Sverige eller utanför dess gränser, men det är när jag är på resande fot som jag mår allra bäst. Gillar även att spendera tid utomhus när det är sommar, att bara promenera längs vattnet och släppa allt annat kan vara riktigt underbart. Det blir aldrig detsamma på hösten eller vintern, åtminstone inte om man bor i detta blåshål.

Inga kommentarer: