fredag 28 september 2007

Lite djup, men hemligheterna består ...

Kanske är det för att jag inte delar med mig av mina djupaste tankar och funderingar. Som skrivandet här inne på bloggen blir lidande. Vågar inte delge er allt det jag egentligen vill. Trots att jag själv gör dykningar i det djupaste havet som existerar, så kan jag bara förtälja om bubblorna som syns på ytan av oceanen. Själv så fightas jag med stora hajar, knaprar sjögräs och leker med delfiner. Men allt som når ur är de små stänken som bildas när jag kommer upp från djupet för att hämta luft. Jag vet inte varför det blivit så. Det är ju trots allt bloggen jag har tagit till hjälp för att få skriva av mig. Men varför känns det som det är helt fel ställe just nu? Fan vet jag!

2 kommentarer:

Per sa...

Hej!
Det var djupt skrivet. Men så är det med haven. De är djupa hehe. Man vill ju inte lämna ut sig för mycket till kända och okända människor. Det går att sätta lösenord på sin blogg. Men då blir det en tråkig blogg. Det är lite som att simma i en hajbur. Man vill ju givetvis simma i det fria. Så att de som vill titta får se att man finns och att man är levande. Det är spänningen man söker.. Så är det med bloggandet också. Man vill synas i detta hav av bloggar som finns och när man gör det så känner man sig fri, att synas och att vara sig själv. Det är som låten med Maros Copco "under ytan är vi stora och små" som han sjunger. Vi är både stora och små, rädda och orädda, starka och svaga.. Det gäller att våga för att utvecklas. Simma på i det fria och blogga på i det fria säger jag ;) Men några saker kanske man ska hålla för sig själv i alla fall hehe. Tack för ditt inlägg. Ja, helt vilsen i köket är jag inte. Klart du får en rätt. Jag får öppna catering ;)

PS. Jag skrev ett inlägg men det försvann innan jag han posta det. Jag fick skriva om all text men nu hoppas jag att det kommer fram. DS.

Anonym sa...

Per: Tack för inlägget, det var utan tveksan både det djupaste och längsta jag någonsin fått. Tar till mig av varje ord =)Speciellt att du ska öppa catering ;p Skojar bara *ler* Allt var fint sagt!