måndag 17 september 2007

Erik och jag pratar strumpor?

MSN är sannerligen ett roligt tidsfördriv, men var intelligensen ligger på vissa samtal kan man ju undra. Erik och jag för dock alltid minnesvärda konversationer ;p Det började med oskyldigt sockprat och gick över i... Ja det vet i tusan ;p

L: När ska vi ta en drink då?
E: Mja... Nu ska jag jobba en vecka till iaf, sen ska jag nog hemmåt en runda, så då kanske...
L: Mm, hör av dig så kan vi se...
E: Får bara dubbelkolla att jag inte har svarta strumpor på mig då, annars kan det nog sluta illa! :)
L: Haha... Mmm, ta vita för säkerhets skull.
E: Problemet är, att jag inte har annat än svarta! Jag får köra utan.
L: Haha... Det brukar du väl göra!
E: Gör jag!?
L: Vad vet jag :) Du är väl alltid full ;p Jag kör aldrig utan i alla fall.
E: Pratar vi om vanliga sockor lr pratar vi om roliga sockor, i så fall alltid med... Alltid på heter det kanske.
L: Hehe... Med i fickan räknas inte... De ska va på!
E: Just det! Men stopp lite här nu, vad vet du om detta? Var det inte du som sa att du var lite ny?
L: Ny? Hmm... På vad?
E: Använda sockor å så.
L: Strumpor har jag använt sedan många år tillbaka...
E: Jazzå?
L: Har inte du?
E: Jo då! Båda sorterna!
L: Hm? Vad betyder det?
E: Jo... Vi har ju pratat om dom vanliga sockorna, å sen den roliga sorten. Hänger du med?
L: Nä?
E: Inte!? Vad jobbigt allt blir. Vilka sorters strumpor tror du vi pratar om?
L: Hm? Jag har bara testat vanliga tror jag... Hm... Jo, det är nog de enda... Eller jag minns inte...
E: Sådana som du har på fötterna lr?
L: Njä, inte riktigt.... De sitter åt lite mer.
E: På dig lr ?
L: På mig?
E: Ehh?
L: Nä?
E: Du kanske menar den roliga sorten då.
L: På någon annan.
E: Just det...
L: Jaha... Jag trodde den roliga sorten var svarta och smakade jordgubb.
E: Ok. Nu fattar jag vad vi inte fattade innan.
L: Ok, jag tänkte att dom vanliga sockarna var sådana man hade på fötterna.
E: Jaha... Nä, jag är alltid barfota..
L: Ok.
E: Men nu har vi rätt ut det hela.
L: Jo... Och du är alltid barfota oavsett situation... Det är glasklart.
E: Haha, nej då. Dom är viktiga.

Poängen är med andra ord, ha strumpor på! Det kan sluta illa annars! Lyssna på kloka Erik och mig ;p Flams och trams! Man är inte äldre än man känner sig *skrattar* Förresten, Erik och jag är bara kompisar om någon skulle få för sig något annat. Var bara tvungen att göra det klart =)

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Fniss, fniss det här var kul. Jag gillar verkligen msn. En kompis och jag brukar ha flera trådar igång samtidigt när vi chattar och ibland kan det bli så himla dråpligt. :-)

Anonym sa...

Londongirl: Vad gjorde man innan Internet fanns? *skrattar*

RafaeL sa...

Men du, angående din film. Hon slog inte sin dator, hon sprang i i en glasvägg, men hennes mamma trodde att det var sandra bullock eftersom hon snackar att hennes man inte har dött...get it?

RafaeL sa...

Dotter haha =D inte dator

Anonym sa...

Exakt min typ av humor!! HIHIHI

Anonym sa...

Raffe: Men hur ska man veta? Jag fattade nada till sist! Blev du lika sur som jag blev på slutet? Och du, du har för mycket dator i ditt huvud ;p Hur skulle man annars kunna skriva dator när man menar dotter ;p

Anonym sa...

Carro: Haha, ja visst är det underbart att bara vara oseriös och känna sig som 15 igen ;p MSN är guld *ler*