lördag 8 september 2007

Jobbardag!


Vi har asmycket att göra på jobbet just nu! Första gången på typ tjugo år som vi får gå in och jobba även på helgen. Det märks verkligen att regeringen är igång och ska ska sätta in besparingar på Försvaret. Hata Reinfelt (det är min blogg så jag säger vad jag vill) ;p Eftersom det kommer att dras in på många områden inom Försvaret och däribland resor så vill alla utnyttja allt de bara kan nu innan besparingarna genomförs. På grund av detta vill alla åka på exempelvis kurser och övningar, sällan eller aldrig har väl militären rest som nu.



Jag ska inte klaga dessutom, det är faktiskt riktigt skönt att jobba på lördagen. Inget spring i korridoren eller på mitt kontor av en massa förvirrade värnpliktiga eller tjänstemän. Faxen är tyst och telefonen ringer inte. Fick hur mycket som helst gjort. Dessutom är det inte alla dagar man blir eskorterad till sitt kontor av två beväpnade militärer ;p Extra säkerhet runt oss eftersom det är helg, då kan vi inte komma och gå som vi vill på Militärområdet. Sist men inte minst blev det gratis mat i värnpliktsmatsalen, pyttipanna med stekt ägg. Enkelt men gott!

Inga kommentarer: