torsdag 9 augusti 2007

Halsningar fran Malaysia

Dayana kom och raddade mig som en liten angel nar jag madde daligt. Tack for det gumman. Skulle behovt dig har i Malaysia nu oxa, eller nagon annan om det finns nagon som kan trosta lite. Jag sitter med halsfluss och snorig nasa och Elisabeth ligger pa rummet och mar illa och ar helt matt. Vilken start pa resan! Men bortsett fran att vi ar veka verkar Kuala Lumpur vara grymt, vi har dock inte hunnit utforska sa mycket annu. Men jag kan lova att det ar manga intryck. Mitt emot oss ligger en av varldens lyxigaste banker, en enorm skyskrapa, och pa andra sidan ligger en liten grand som ser ut som en soptipp. Detta ar verkligen kontrasternas stad, den stinker men anda med en speciell arom. Den ar fattig men rik. Mycket Indien och Kina som sedan blandas ut i nan konstig malaysisk blandning. Det ar muslimskt men anda fritt och oppet. Allt ar smutsigt men anda vackert. Det finns sa mycket att saga, men jag finner inte orden. Allt bara snurrar, man vet inte vad som ar dag eller natt eller for den delen upp eller ner.

Inga kommentarer: