söndag 26 augusti 2007

En bild säger mer än tusen ord: Patong Beach

Nu kommer sista bildkollaget från min resa och helt klart det som är roligast att publicera. Var ensam i Patong så det blev för min del att ta kontakt med andra människor och det kan jag lova att jag gjorde. Jag har funnit sådana vänner för livet så det finns inte. Får nästan tårar i ögonen av vissa bilder, dels på grund av saknanden men även av glädje från alla hyss vi hittat på. Synd att Elisabeth missade detta då hon var tvungen att åka hem.



Jag på Patong Beach, kan det bli bättre? Första dagen på stranden om någon tvivlar, fast det är väl ganska tydligt med tanke på färgen på benen ;p Blev väl i och för sig inte så brun nån gång, men ändå...






Inget speciell bild kanske bortsett från att det just är en typisk bild av Patong stad. Lite stökigt, lite trasigt, mycket elledningar och en taxisnubbe på vespa. Såna kunde man hyra hela tiden, I love it!






Jhonny och jag en typisk kväll, vi möttes alltid upp på denna bar efter han jobbat färdigt. Han med sin Singha och jag med min grogg. Allt var mumsigt, likaså han. Tycker om otroligt mycket!






Jag och Rin, min nya och underbara vän. Hon jobbade i en bar och det klickade direkt mellan oss. Hon är så jäkla rolig och hon har ställt upp för mig mer än en gång när det krisat. Saknar!







Skärpan är inte den bästa, men denna bild gör mig glad ändå. Jag vet inte varför men jag älskar ljust och mörkt, det har alltid lockat. Min hand i hans är dessutom alltid vackert =) I miss you baby!






Fy fasiken vilken underhållande kille, han har fått mig att skratta mer än de flesta. Har speciellt ett minne från honom en kväll när vi jobbade ihop i hans affär. Oförglömligt skoj! I like you man!






Nirun och jag. Han är min hemlighet och allt jag kan säga är att han är en underbar man. Han och jag hängde jämt på stranden och saknaden efter honom är stor. Han lärde mig dessutom dricka öl ;p






Mina karaokevänner! Till och med det har jag testat på, en kväll tog Nirun och jag hans motorcykel ut till en liten bar i sällskap av hans vänner. Det slutade illa, jag blev packad ;p Men skoj var det!






Lucky och jag, ännu en av mina strandpolare som jobbade med att hyra ut vattenscotrar och sådära. Han är världens goaste människa. Otroligt snäll på alla sätt och vis. Min egna lille reaggeman!






Som sagt fick jag många nya vänner och aldrig behövde jag känna mig rädd eller ensam. Flirtande poliser vet i tusan om man ska räkna med dock, de har nog mest en hård batong i fickan ;p Förlåt!






Helt ärligt världens bästa kille. Sunny och jag fann varandra med en gång och han är för evigt i mitt hjärta. Vänskap för alltid utan tvekan! Sällan har någon ställt upp så för mig som han har gjort.






En dag tog Jhonny och jag tillsammans med tre norrmän en tuk tuk ut och besökte lite tempel och munkar. Eftersom de är heliga fick man absolut inte röra dem eller komma alltför nära.






Träffade Mike förra gången jag var i Thailand och i en veckas tid försökte jag hitta honom igen utan resultat, men min sista dag timmarna innan jag skulle åka hem så dyker han upp från ingenstans. Äntligen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka upplevelser och vilka människor du träffat!! Du är ju stentuff!!!!!

Anonym sa...

Carro: Tack vännen ;p Min blogg börjar snart likna din, du brukar ju oxå kunna konsten att ha kul med människor och råka ut för en massa spännande upplevelser *ler* Gillar dina äventyr! Vi borde kanske hitta på nåt ihop nån gång, det skulle ju inte kunna sluta annat än i en rolig katastrof på ett positivt sätt =)

Anonym sa...

Hej vännen! Vilken underbar resa du verkar ha haft, så roligt med alla bilder och berättelser, keep up the good work. Kramar Nadja

Anonym sa...

Nadja: Jag är redan igång och planerar nästa ;p Jag är nog lite såld jag *tihi*

Anonym sa...

Hihihihi!!! Låter som en utmärkt idé!!!!