tisdag 31 juli 2007

Rekord i fika!

Jag måste tveklöst inneha det efter att ha ägnat två kvällar i rad åt att bara fika. Men att snabbfika går liksom bara inte, hur ska man då hinna gå igenom allt skitsnack?

Ni förstår vad jag menar va?

Igår träffa jag Mona och Michaela, första gången på många år. Skrämmande men sant! Nu hoppas jag dock att det blir en repris snart. Lite av det vi hann konstatera och uppdatera oss med var följande:

¤ De som förr var inne har numera blivit tjocka och fula. Ha!
¤ Grisfötter är inte en favorit!
¤ Mackan heter egentligen MjölnerMackan.
¤ På Korr fanns det så få killar så det var lika bra att gå laget runt ;p
¤ När man tänker efter var gymnasiet en grym tid!

Som om inte gårdagens helkväll räckte har jag haft en ny fikakväll idag, Sara och Thomas var här och hälsade på. Deras två små flickor, Julia och Alice var oxå med. Jättesöta! Det var första gången jag såg Alice och hon är över ett år nu, det bevisar väl hur ofta vi träffas. Sara hade dessutom med sig en inflyttningspresent till mig och jag har bott här i typ 15 månader. Skrämmande att vi ses så sällan, hon och jag som var bästissar förr. Hur eller hur så fick jag jättefina ljusstakar av henne. De var svarta. Me like! I mitt kök går allt i svart, vitt och grönt så det kommer bli kanon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad roligt med gymnasienostalgiiii!!!

Anonym sa...

Ja, man borde verkligen ta sig tid för sånt oftare =)