måndag 23 juli 2007

Don´t leave me!

Fjalar är sjuk. Väldigt sjuk. Kanske kan han räddas, men man vet inte. Stora tårar rulllar på min kind och jag har ingen lust att skriva mer. Vill bara att min Fjalle ska simma i vattnet och vara glad igen.

Har ni haft något djur ni varit extra fäst vid?

Mitt örongodis, Jessie med Joshua Kadison, längst ner på sidan i den högra spalten (under länkarna till mina vänners bloggar) tillägnas Fjalar fullt ut. Vet inte hur många gånger John sjungit denna låt för mig, jag älskar den. Men då var texten anpassad för oss, istället för till exempel katten Mose så blev istället Fjalar huvudpersonen. Det var på den tiden som Fjalar fortfarande bodde hos John...

... she asks me how the turtle´s been, I say, "Fjalar he's just fine
but he used to think about you all the time...

... she says, "Get your stuff together. Bring Fjalar and drive real fast."

Lyssna på texten så får ni höra en saga. Den är vacker. Och utan Fjalar har inte min saga ett lyckligt slut... You can sell any dream to me.

Inga kommentarer: