måndag 30 juli 2007

Heja!

Ikväll är det fotboll!!! Gud vad jag saknar att bo i Kalmar när det är match på Fredriksskans. Livet, festen och glädjen! Här nere vet man knappt vad Kalmar FF är, och då är Karlskrona ändå en grannstad till Kalmar. Nåja, jag får nöja mig med att följa matchen på radion. Det är alltid nåt, men knappast i nivå med att se pojkarna spela live.

Hur tror ni att det går i kvällens match?

Jag känner på mig att vi kommer spela skiten ur Gävles Gefle *ler* Tyvärr har jag ingen att trilskas med om vi skulle vinna. John, som faktiskt bor i Gävle, är totalt ointresserad av fotboll så inte ens han får man retas med. Å andra sidan har det en fördel också, om vi mot all förmodan skulle förlora slipper man höra nåt om den saken. Må bästa man vinna! För övrigt väntar jag fortfarande på min autografbild från alla spelarna, men det verkar dröja. Skulle fått den redan när jag slutade jobba på Kalmar FF:s kansli, men sen rann månaderna på och det hela rann ur sanden... Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge, eller hur var det nu? Och svar nej, jag ska inte ha bilden för att dregla över någon av spelarna. Jag ska klä väggen på mitt jobb med nåt fint, mest för att reta gallfeber på alla militärer som tror sig förstå sig på allt ;p

Inga kommentarer: