fredag 13 juli 2007

Tala är silver, tiga är guld

Idag på fikat fälde Ann en sådan kommentar som bara hon kan göra.

Jenny: Bor han uppåt landet?
Ann: Nej, han är svensk.

Så alla ni som bor ovanför Stockholm, eller var nu gränsen går för att räknas som uppåt landet, vad har ni för nationalitet egentligen? *skrattar* En sak kan jag i alla fall säga när det gäller folket från norr, de bär på den finaste dialekten i hela Sverige enligt mig. Riktig norrländska är vackert.

Vad har ni för favoritdialekt?

Ha nu en riktigt underbar helg. Jag tar semester från bloggandet några dagar.

4 kommentarer:

RafaeL sa...

Mycket finare blogg alltså =)

Anonym sa...

Jag får så mycket komplimanger av dig så jag vet inte vad jag ska säga snart ;p

RafaeL sa...

du kan säga två saker:

1 - Tack
2 - Du är bäst =D

Det funkar i kombination också

Anonym sa...

Tack, absolut =) Men bäst... Nja, näst efter mig dådå ;p